Strict Standards: Declaration of JParameter::loadSetupFile() should be compatible with JRegistry::loadSetupFile() in /hsphere/local/home/izveidii/kino-online.com.ua/libraries/joomla/html/parameter.php on line 0

Strict Standards: Declaration of JCacheControllerPage::store() should be compatible with JCacheController::store($data, $id, $group = NULL) in /hsphere/local/home/izveidii/kino-online.com.ua/libraries/joomla/cache/controller/page.php on line 0
Рецензія на фільм "Дівчина з Данії". Портрет Лілі Ельбі
загрузка...

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /hsphere/local/home/izveidii/kino-online.com.ua/plugins/content/jw_ts/jw_ts.php on line 43

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /hsphere/local/home/izveidii/kino-online.com.ua/plugins/content/jw_ts/jw_ts.php on line 44

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /hsphere/local/home/izveidii/kino-online.com.ua/plugins/content/jw_ts/jw_ts.php on line 43

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /hsphere/local/home/izveidii/kino-online.com.ua/plugins/content/jw_ts/jw_ts.php on line 44
Оцініть матеріал!
(0 голосів)

Рецензія на фільм  

Рецензія на фільм "Дівчина з Данії". Портрет Лілі Ельбі

Розмова про "Дівчина з Данії" варто почати з дисклеймер: це фільм для людей відкритих і розуміючих, всім іншим буде просто огидно від початку і до кінця. Однак слід взяти до відома, що це в першу чергу історія про любов і вже в другу про чоловіка, який вірив, що в його тілі укладена жінка. З яких би принципів, релігійних, етичних або інших, ви б не виходили, як би не були вам незрозумілі страждання, приниження, біль, через яку довелося пройти Ейнара Вегенера, реальному дасткому художнику, на основі життя якого знята "Дівчина з Данії", це не привід закидати цей чудовий портрет засуджуючими відгуками, заснованими на неприйнятті самого феномена трансгендерності. Це той самий випадок, коли варто забути про відмінності і включити свою людяність на 100, а краще 200 відсотків.

Володар премії "Оскар" Том Хупер зняв дуже ніжний фільм, але по цілому набору параметрів що не дотягує до тієї емоційної соковитості, яку передбачала сама історія. Тим не менше, шлях героїв вийшов багатим на події і від того цікавим, головним чином завдяки фантастичній акторській робіті Едді Редмейна і Алісії Вікандер, яким вдалося донести всю вразливість своїх персонажів, але зберегти при цьому рішучість і фантастичну хоробрість обох Ейнара і його дружини Герди.

Ейнар, або правильніше сказати Лілі Ельбі, є не тільки однією з найвідоміших трансгендерних жінок, вона ще була однією з перших. Операції по зміні статі Ейнару проробляли, коли для опису його положення ще не було придумано слів. Природно всім навколо нього це здавалося ще більш дивним і неприродним, ніж сьогодні. Редмейн транслює на екран чуттєву, поранену душу з не меншим майстерністю, ніж страждання Стівена Хокінга, але робити йому в цьому фільмі надається не так багато, через що роль здається не такою значною. Хоча вживання в образ він демонструє просто неймовірне і побачити в ньому жінку несподівано легко, як ніби вона й справді там.

Сама ж історія воліє зосереджуватися навколо дружини Ейнара, Герди, і грає її Вікандер, яка стає провідником глядача у світ Лілі. Цим мабуть і пояснюється, чому фокус камери так часто концентрується на ній. Адже Герду зрозуміти і прийняти більшості глядачів буде набагато простіше, ніж Лілі, яка в міру розвитку історії практично засмоктує в себе Ейнара, залишаючи Герду ні з чим. Це справжня трагедія і не співпереживати героям, тим більше настільки яскраво і доступно зіграним, зможе тільки найхолодніше серце.

Навіть сценарні огріхи не так шкодять фільму, скільки просто не дають йому як слід розправити крила. Сюжет здається закріпаченим і упереджено вибірковим, до того ж лише в малій мірі відображає реальні події. Справжня історія навіть у найзагальніших рисах звучить значно більш комплексною, ніж те, що написали Девід Еберсхоффа і Люсінда Коксон. Однак Том Хупер зробив очевидний режисерський вибір детально показати трансформацію героя, підкреслюючи її красивим лейтмотивом чистої любові і практично позбавляючи стрічку від усякого соціального коментаря. Саме тому інші фільми на кшталт "І все ж Лоуренс" розкривають проблеми трансгендерності більш широко і багато.

Хупер також не чинить з матеріалом нічого особливого. Картинка Денні Коена забезпечена артистичним відтінком, завдяки чому весь фільм виглядає як одина рухома довга картина. Ціла галерея полотен, не встаючи з місця! Більшість кадрів побудовані особливим Хуперовскім способом, але у фільмі немає нічого нового для режисера. Це цілісний твір, виконаний з великою увагою до деталей і акторської гри, але не дивує жодного разу за весь перегляд.

Слухати ж "Дівчину з Данії" ще приємніше, ніж дивитися. Музика Олександра Деспля заворожує і вивертає навиворіт всю душу. Абсолютно геніальна, лірична, справжня душа усього фільму, одночасно засуджуючий несправедливістю світу і дарує надію на більш світле майбутнє, на зміну.

Адже цей фільм зроблений не просто так, і нехай в цьому році американських академіків, що присуджують "Оскар", він обійшов стороною, вплив "Дівчата з Данії" на рух до більш морального, рівноправного світу не можна недооцінювати. Адже він, нарівні з "Керол", розплющує очі на те, що люди відрізняються від один одного тільки по своїм болячкам, іншими словами зовнішньому вигляду. Всередині ми всі однакові, а співчуття є головна чеснота.

Читати 610 разів